farmgirl.reismee.nl

Happy New Year!!!

Allemaal een goed en gezond 2015!!!! Ah ik miste de oliebollen wel zeg haha. Hier hebben ze niet iets speciaal wat ze alleen eten met New Year.

Hier in New Zealand hebben ze geen snelwegen maar op de wegen buiten de dorpen mag je overal 100 rijden. Het komt regelmatig voor dat er een moterbike langs de kant van de weg staat te seinen dat je langzamer moet rijden en dan moet je eigenlijk boven op je rem staan want achter de volgende bocht zie je een kudde schapen of koeien op de weg lopen en kan je geen kant meer op. Dan moet je wachten totdat ze langs je zijn gesjokt haha. Dat is het echte New Zealandse country leven.

Eerste kerstdag ging Molly en de kids speciaal voor mij naar de kerk Jana ging ook mee. Het was een heel schatig klein ouderwets kerkje dat alleen een kerkdienst had op kerstmorgen. Het was een Angelicaanse kerk heel anders dan ik normaal gewend ben. Maar het was super lief dat ze me meenamen J. Binnen een uur stonden we weer buiten en vroeg Molly aan Tom en wat was de kerstboodschap? Tom heel diep nadenken en riep heel hard dat er iemand was gestorven hij kreeg gelijk op zijn kop van zijn zus want dat was rond pasen hahahahaha. Die zat alleen maar aan de kerst cadeautjes te denken die thuis lagen te wachten onder de kerstboom.

Nadat alle cadeautjes waren uitgepakt vertrokken we naar de zus van bill. De halve familie was daar en wat een prachtige plek. Het huis lag op een prachtige uitkijk punt op de berg. Hier waren we de rest van de dag. Voordat we gingen namen ze ons mee naar de top van de berg. Dat was nog steeds hun land het was 3000 feet. Wat een prachtig uitzicht was dat zeg. Alleen hadden we veel wolken. Als het helder was geweest hadden we nog veel verder kunnen kijken. Maar dit was al prachtig.

Tweede kerstdag vertrokken Jana, Marion ( van de andere farm) met de bus naar Rotoroa wij hebben vrij tot 4 januari. In rotorua ruik je hele tijd rotte eieren blech. Maar naar een paar dagen wen je er wel aan. De lucht die we roken is van de zwavel wat uit de grond komt. In heel het gebied rond Rotorua zie rookpluimen uit de grond komen of als je ergens lopt dan hoor je ineens geborrel van het kokende water uit de grond. Heel apart om mee te maken. Rotorua is heel toeristische en we hebben ons laten vertellen dat elk jaar wel 3 miljoen mensen Rotorua bezoeken. Maar het is de moeite waard. We sliepen in het YHA Hostel. De volgende dag gingen we raften dat was erg gaaf. Had het nog nooit eerder gedaan maar het was zo cool!!! We hadden twee watervallen. De eerste was vier meter en de laatste was zeven meter. En het is zo gek gevoel. Je gaat recht naar beneden en komt half onder water en komt dan weer boven. Echt zo gaaf!!!

In de avond zijn we naar Mitai Maori Village geweest. Daar hebben we een echte traditionele Maori maaltijd gegeten erg lekker. Voordat we gingen eten gaven ze eerst nog een show van de dansen die ze vroeger deden en spelletjes en vecht technieken. Een fantastiche dag!!

Zondag hebben we Wai-O-Tapu Thermal Wonderland bezocht. Hier hebben we vele kraters modderpoelen en koekend water in verschillende kleuren gezien. Echt heel apart om te zien dat dit ook hoort bij de natuur van New Zealand maar wel heel mooi. Vooradt we aankwamen bij Wai-O-Tapu gingen we eerst langs Lady Knox Geyser Zij spuit 1 keer per dag rond 10.15 AM en wel 20 meter hoog. Echt super mooi om te zien.

Maandag hebben we rond gewandeld in Rotorua en dan kom je een modderpoel hier en een modderpool daar tegen hahaha.

Dinsdag weer terug naar de farm. De rest van de dagen heerlijk gerelaxed. We hebben voordat we vertrokken al onze spullen naar ons eigen kleine huisje gebracht. En nu wonen we daar. Alleen het water werkt nog niet dus we lopen een paar keer per dag met al onze spullen voor de vaat of water flesjes of douche naar het hoofd huis. Lijkt net kamperen hahaha.

Vandaag (zondag 4 januari) onze laatste dag vrij. Morgen begint het harde leven weer hahaha. Ben vanmorgen naar de presbyterian church in waiora geweest. En het was erg fijn om naar een dienst te gaan. Het was (met uitzondering van kerst) de eerste keer dat ik echt de gelegenheid had om naar de kerk te gaan. De mensen waren erg vriendelijk en elk land heeft zijn eigen ‘kerkelijke gewoontes’en het was leuk om dit van New Zealand te zien.

De foto's komen eraan maar het lukt nu even niet. De wifi is ook slecht op dit moment maar ik probeer zosnel mogenlijk de foto's teplaatsen.

See you!!!

jolanda

Voor jou ook de beste wensen voor 2015. Dat raften zag er echt eng uit. Dat doe ik je niet na. Wel top dat je met kerst en oud en nieuw ff vrij was en zo ook de tijd krijgt om wat van het land te zien. Enjoy en tot over twee maanden. ????

Khadija

Wat een leuk stuk weer! Ik kan me niks voorstellen bij dat landschap en gewoontes van New Zealand. Wat een wereld van verschil zeg!
Fijn dat jullie vrij waren :D
Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Have fun! X

marielle

Echt zo cool dat raften..was CR niks bij. Lukt het links rijden een beetje? Heel leuk verhaal Paulien.
HVJ

Yvon

Geweldige verhalen weer. Jij ook een super 2015! Geniet er lekker van want de tijd vliegt!! Sla alles goed op wat je allemaal meemaakt! Uniek

Klaas en Greet

Pauline, Een gezond en liefde vol 2015. Wat een prachtige verhalen en blijven genieten hoor .!!!.We hebben oliebollen
ingevroren, haha
XXX klaas & Greet

Eva & Emma

Jij ook een geweldig 2015!!! Het begint iig goed!
Iedere keer als Emma een vliegfuig ziet zegt ze: Pauliene!! Je hebt er volgens haar al heel wat vlieguren opzitten.. Je bent hier dus nog lang niet vergeten ;)
Enjoy! xo

Janneke

Hoi Paulien!

Voor jou ook een heel goed 2015!!

liefs,

Janneke