farmgirl.reismee.nl

De eerste week overleefd!

Hi,

Het is wel een beetje een cultuur shock hier. Ik weet niet of het overal in New Zealand is of alleen in the country. Maar mensen lopen hier veel op bloten voeten niet alleen de kinderen maar ook de volwassenen. Ook in de winkels op blote voetenof gewoon op sokken. Ze zijn zo lekker makkelijk en maken zich nergens druk om. Ook is het hier heel normaal als je een boer of scheet laat in het openbaar. Dan sta je af te rekenen bij de kassa en dan hoor je achter je een hele harde boer. Dan sta ik toch wel even met mijn oren te klapperen hahaha. Gelukkig is Molly en haar gezin wel een beetje opgevoed.

De familie is erg aardig en bestaat uit Billy ( the big boss ) die overigens heel goed kan koken. Molly met haar heb ik het meest te maken. Willy het neefje hij blijft hier de hele zomer en werkt mee op de boerderij. Hij is 18 en met hem kanje echt lachen. Dan de drie kids Tessa 9 Louie 7 and Tom 6. Drie schatten van kinderen. En niet te vergeten Ernie de hond. Die gaat overal mee naar toe en ik zie hem eigenlijk alleen maar slapen. Het zijn hele aardige mensen. Jana en ik slapen op de eerste verdieping. Die hebben we voor ons zelf en ook een eigen badkamer dat is wel super fijn. De afgelopen dagen hebben we ons huisje geverft. Maar ik betwijfel het of we deze zomer er nog in kunnen want er moet nog zo veel gedaan worden.

Het is een mooie locatie maar volgens mij zit je in deze regio sowiezo goed. Want het is een prachtig gebied. Het waait hier wel heel veel. Met Jana kan ik goed opschieten. En samen zorgen we voor de paarden. De paarden die Molly heeft zijn springpaarden. Zelf rijd ik western en spring paarden of western zijn twee werelden van verschil. De manier waarmee ze met de paarden om gaan en de materialen. Eerlijk gezegd vindt ik de western stijl veel leuker haha. Maar ja het is niet anders en het is leuk om met de paarden te werken. Omdat jana zelf wel in het engels rijden zit doet zij meer met de paarden dan ik. Maar dat vindt ik niet erg want ze hebben drie hele lieve kids. En Daar zorg ik dan ook heel veel voor. In de ochtend help ik mee met de paarden en einde van de ochtend voor de lunch rijden we een paar paarden soms in de bak maar vaak gaan we naar buiten door het land. Dat is echt heel leuk. Als we naar buiten gaan dan doen we dat met de twee pony’s want naast de springpaarden hebt ze ook nog twee pony’s haha. In de middag ga ik vaak naar binnen om voor de kids te zorgen als die uit schoolkomen. En in de ochtend maak ik ze ook klaar voor school en breng ik ze naar de oprit 1,5 km van het huis vandaan naar de schoolbus waar ze worden opgepikt. Dat vindt ik erg leuk want soms verzamelen de buren ook bij Molly en dan maak je gelijk een praatje.

Molly nam ons mee op visite bij de buren. Daar gingen we met ze alle in de car. Opgepropt en natuurlijk de hond ging ook mee hahaha. Op de farm bij buren zit ook een farmgirl zij komt uit Denemarken dat is wel leuk want dan kunnen we met ze drieën op stap. Hele aardige mensen. Het was een mooie farm om te zien. Veel fruit bomen een mooi gazon, jacuzzi in de tuin. Maar toen kwamen we binnen en daar was alles kaal amper een stoel 1 tafel en een dik tapijt onder het stof hahahaha. De meubels die er staan leek wel of die uitelkaar vielen. Wat was ik blij dat ik bij mijn farm was met een gemeubileerd huis. Maar dit schijnt wel normaal te zijn. De mensen geven hier totaal niet om hoe een huis eruit ziet. Het is ook niet erg maar toch kijk je je ogen uit.

Op een dag vroeg Molly ons een keer om te koken iets speciaal van Duits en Nederlands dus wij dachten oh help wat nu. Het zijn hier zulke grote eters. De kids hebben al gegeten en wij eten pas rond een uur of acht als de kids op bed liggen. Jana maakte iets van aardappels in de oven en ik dacht dan maak ik wel de oude vertrouwde Nederlandse gehakt bal. Omdat het hier hele grote eters zijn had ik wel een stuk of 18 gehaktballen gemaakt veelste veel natuurlijk. Maar ze aten hun vingers erbij op hahaha.

Wat ook erg lekker is is dat ze een eigen zwembad hebben. De afgelopen twee dagen waren kouden dagen met regen maar die daarvoor waren erg heet. En iedereen smeert zich de hele dag in met factor 50 omdat de zon erg sterk is. Na de lunch spring je even in de swimming pool voor een opfrisser en daarna ga je weer aan het werk heerlijk.

Jana en ik gingen uit rijden met de pony’s maar toen kwamen we een kudde stieren tegen die kwamen recht op ons af. We wisten ons geen raad waar we heen moesten. De pony’s onrustig en als het aan hun lag gingen ze in volle vaart terug naar de stal. Maar de kudde werd netjes om ons heen geleid door de honden dat is prachtig om te zien. Maar zo stier is toch ineens wel heel groot als die zo langs je heen denderen. Dan gaat je hart toch wel even tekeer hahaha.

Afgelopen weekend had Molly een spring show. Ze nam Jana en een paar paarden mee. Ik paste op de andere paarden de kids en het huis. Willy was er ook en hij was erg behulpzaam. Zaterdag werd ik mee genomen door Bill, Willy en de kids naar the Beach. Hier waren nog een paar vrienden en gingen ze vissen geen idee meer hoe het heet. Maar het is een hele lange lijn met wel weet ik hoeveel haken eraan. Die lijn brengen ze met een roeibootje de zee in en dan wachten ze een uur of iets en dan halen ze de lijn weer binnen dan maar hopen dat er vis aan zit. Dit keer zat er niet zoveel vis aan maar wat eraan zit nemen ze mee naar huis om thuis op te eten. Onder het wachten staat de bbq aan en een biertje erbij. Heel leuk om de dag zo af te sluiten samen met de locals. Zondag mocht ik uitslapen en had ik de middag voor mij zelf maar dat begreep ik verkeert. Mijn eerste echte taal barrière blunder haha. Ze praten heel veel de New Zealand slang. Ze korte veel worden af en praten super snel. Dus ik begreep dat ik drie stallen helemaal moest schoonmaken. Dus ik gedaan van top tot teen. Toen was het vier uur later en ik was eindelijk klaar. Toen de rest van de familie terug kwamen vroegen ze of ik genoten had van mijn rustige middag. En ik dacht waarom vragen ze dat nu de hele tijd. Ik heb gewoon gewerkt. Maar het bleek dus dat ik alleen maar de stallen hoefde op te strooien en dat is in 30 minuten gebeurt en daarna kon ik doen wat ik wilden hahahahaha. Ik balen dan heel mijn middag weg was. Maar kon er achteraf wel hard om lachen. Maar de stallen blonken weer van top tot teen.

Gisteren hadden we een dag vrij. Hebben in de ochtend de paarden gevoerd en zijn daarna met de auto naar het stadje Gisborne gegaan. Het was helaas wel veel regen maar goed dat is weer goed voor het land. Dit was mijn eerste echte rijervaring met links rijden. Toch is dit wel lastig want je denkt heel vaak dat je op de verkeerde weg helft rijdt. Maar we zijn veilig aangekomen. En was gezellig en lekker om er even uit te zijn. Marion de andder farmgirl van Denenmarken was ook mee.

Thanks voor alle leuke lieve berichtjes en het meeleven

Smile
.Ik denk ook veel aan Nederland maar geniet met volle teugen en bovenal van het prachtige warme weer
Tongue Out

En zo als de locals hier zeggen:

See you!

Reacties

Reacties

Sylvia Eekhof

Hai Pauline, ik heb net je avonturen met gretigheid gelezen. Wat leuk toch om dit te mogen delen, ik zie het helemaal voor mij. Ik lees dan ook dat je het reuze naar je zin hebt. Dat we je hier missen mag duidelijk zijn, maar ik wil zeggen: geniet er maar lekker van. Heel veel plezier verder. Groetjes, Sylvia

Janneke

Jeetje Paulien wat super gaaf weer om te lezen! Echt een avontuur! Ik kijk uit naar je volgende belevenissen:)

Liefs,

Janneke

Lonneke

Hey pauline,
Hahaha....en jij maar zeggen dat je niet zo'n schrijver bent!! Leest echt super joh,een gaaf dat je dit meemaakt. Je schoenen komen begrijp ik als nieuw terug,hihihi....
Geniet verder!!
Liefs, Lonneke

Yvonne

Wat een andere wereld. Moeten we anders even komen helpen om je huisje in elkaar te timmeren.... Als dit de eerste week is, beloofd het nog heel wat voor de komende periode. Geniet ervan en tot lees....
Knuffel Yvon

ariette

fantastisch wat een leuke verhalen en wat een ervaringen doe je daar op zeg.
liefs ariette

Pa en Ma

Zwemmen, Vissen, paardrijden stallen schoon maken !
Ha Ha je komt zeker gespierd terug. geniet ervan .

Liefs Pa en Ma.

Biedjma

Hoi,hoi,
Super dat je het naar je zin hebt!
Haha wat een cultuurshock zeg,zonder schoenen,ongegeneerd boeren en winden laten,haha echt iets voor jou,dus niet!hihi.
Wens je een fijne week en benieuwd naar je volgende gebeurtenissen.
Xxx Biedj

marielle

Heey lief zussie,
Wat een geluiden daar in NZ. Je moet weer helemaal opgevoed worden straks haha..Mooi dat de kids zo leuk zijn. Gaat het nu wat beter op die pony ;)?
Kijk alweer uit naar je volgende verhaal :)
Liefs Mar

Khadija

Wow wat heb al veel meegemaakt!
Ik heb echt gelachen om het uitmesten van de stallen wahahaha.
Ben echt helemaal vrolijk geworden van jouw verhaal. Je schrijft echt superleuk. Enthousiasme spat er vanaf en is heel aanstekelijk.

Superleuk avontuur, enjoy!

ik kijk uit naar het vervolg.

Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active