farmgirl.reismee.nl

Summer Time!

Hallo Allemaal,

Het nieuwe jaar is alweer een paar weken begonnen en het is hier hot hot hotter dan hot hahaha. Echt zomer!!! De meeste dagen is het rond de 30 graden met volop zon. Dan is het 1 dag wat koeler en dan weer paar dagen 30 enzovoort.

Sinds mijn kleine vakantie rond de kerst heb ik eigenlijk alleen gewerkt en door de warmte beginnen we rond 5.30/6.00 om voor de echte hitte klaar te zijn. En dan houden we een siësta en starten rond 15.00 weer tot laat.

Mijn Maatje Willy is terug naar huis gegaan na de kerst. Omdat hij grieperig was en er maar niet van afkwam. Ook heeft hij een ander baantje iets met filmen. Dat is een grote hobby van hem. Nu moet ik een ander slachtoffer vinden om mee te dollen.

Molly was vijf dagen op vakantie met haar zussen naar Australië. Dat betekende vroeg uit de veren paarden doen en om 7 uur binnen zijn want de kinds worden rond die tijd wakker en willen ontbijten (bill vertrok al rond vijf uur). Kids entertainen ondertussen de rest van je werk en het huishouden. Einde van de dag Dinner maken en dan hop de kids naar bed. En dan wachten tot de big Boss thuis is. Bill was laat thuis omdat hij de hooi van het land haalt en dat zijn drukke lange dagen voor hem.

1 avond gingen de kids met Bill jagen op het land van de farm om 23.00 de kids helemaal opgewonden. En het resultaat was dat ze twee hazen hebben geschoten. De 1 door Bill en de andere door Path (de buurjongen hij is 11). Hij was helemaal trots. Vervolgens lagen ze twee dagen naast het huis weg te rotten in de zon bleh wat een stank.

De laatste avond waren de kids aan het klieren en ik dacht nog gelukkig is er niks gebeurt nu Molly weg is en prompt gooit 1 van de kids in het zwembad speelgoed naar het hoofd van de ander en ja hoor gat in zijn hoofd. Eerste hulp verleent. Ik kwaad op ze, dat was ook voor het eerst sinds ik hier ben hahaha. Maar het hielp want door het gat in Toms hoofd en ik boos waren ze helemaal onder de indruk en de rest van de avond zaten ze muis stil op de bank een spelletje te doen hahahaha.

Slapen is op een farm is eigenlijk ook nog een kunst. Want ben ik eindelijk de blaffende honden en blatende schapen gewent. Lopen er nu tegenwoordig ook koeien naast mijn raam te loeien midden in de nacht. In het hoofd huis lagen ze helemaal in de deuk omdat zelfs zij er wakker van werden en dat is toch echt een eindje van ons huisje vandaag. De koeien hebben een heel groot gebied waar ze kunnen lopen maar natuurlijk vertoefde ze de nacht naast ons huisje. Of kan je een ochtend uitslapen tot 7 uur dan vliegt er een vliegtuig vanaf 5 uur over de farm om spul over het land te strooien hahaha.

We hebben nu ook zeven puppy’s echt super schattig. Alleen het probleem is dat het geen goede dekking is. De moeder is geen jacht hond en dan hebben ze er niks aan op de farm. Het was ook niet de bedoeling dat ze puppy’s zou hebben. En als ze ze niet kwijt kunnen wat waarschijnlijk is dan maakt Bill ze af. Echt sneu want ze zijn so cute!! Ik hoop maar dat ze ze kwijt kunnen.

Jana is een week geleden vertrokken naar huis. Molly verwent me met van alles hahaha omdat ik nu alleen ben. Maar het rijk even alleen te hebben is toch stiekem ook wel erg lekker. Volgende week arriveert de nieuwe en dat is een vriendin van Marion die een farm verderop zit. Dat is wel erg leuk.

Een week geleden hadden we in the town de waiora show. Het was een grote show met rodeo en kermis en jumping en hunting show. Omdat het zo dichtbij was sliepen we in ons eigen bed. S’ochtens de horses inladen en in de avond namen we ze weer mee naar huis. Helaas heb ik niks van de rodeo gezien. Omdat ik Molly moest helpen met de paarden klaar makenen op ze letten voor de show. Zaterdag avond is er altijd een bbq op de show’s. Maar Molly was eerder gegaan omdat zij daar moest helpen en ik zou later komen met de ouders van Bill en nog een paar ouderen. Nou ik heb het geweten. De bbq starten om 19.00 en toen moesten hun nog allemaal dochen. Ik viel bijna flauw zo honger had ik hahaha. Finely vertrokken we en toen was er bijna niks meer over hahaha. De Zondag hadden we (me and Marion) de middag vrij maar toen was de rodeo afgelopen. Dan maar lekker relaxen aan het strand en einde van de middag in de swimming pool op the farm.

Gisteren zijn we terug gekomen van de show in Gisborne. Dat was pas een show die vergeet ik niet meer hahaha. We vertrokken donderdag en kwamen zondag eind van de middag weer terug. Elke avond hadden we een party in onze of iemand anders truck. Er werd hier heel veel gedronken. Later hoorde ik dat de show van Gisborne er om bekend stond haha. Molly sliep de hele zaterdag ochtend hahaha ze moest springen om 8.30 en toen ze klaar was lag ze weer te snurken op de sofa. En when it’s was time voor de volgende klom ze op haar paard met moeite. Ze voelde zich wel schuldig want de volgende morgen hoefde ik pas om 8 uit mijn bed om te helpen omdat ik zaterdag alles alleen had gedaan. Dat kwam wel heel goed uit want natuurlijk was er weer een bbq zaterdag avond met een band. Wat heel gezellig was en veel mensen ontmoet internationaal maar ook de local’s. Bij deze bbq waren er veel jongeren dat was wel leuk.

Maar nu weer terug op the farm en just back to normal!!!!

See you!

Reacties

Reacties

Yvon

je wordt al een echte cowgirl zeg. Wat een ander leven daar aan de andere kant van de wereld. Bij ons smelt het ijs weer een beetje, en is het typisch nederlands weer, regen. En wat vliegt de tijd. Nog een paar weken... maar volgens mij heb je echt tijd nodig om bij te komen. ...

Pa en Ma

Wat een leuk verhaal en leuke foto,s..--
Nog een paar weken dan ben je weer thuis.
Daar kijken we naar uit en horen we vast nog meer verhalen.

Khadija

Wow Plientje, je hebt het er maar druk mee daar.
Als je terug bent uit Nieuw Zeeland kun je meteen een vakantie gaan boeken haha.
Leuk al dat Engels ertussen :D

x

Eva (en Emma)

Gelukkig kun je over een paar weken uitrusten op het Lepelaarsnest! ;) Wat een avonturen, zo gaaf!!
Volgens Emma zit je nog steeds in ieder vliegtuig wat over vliegt: "kijk mama viegtuig! Sit Pliene in he?"
Have fun!!!

Janneke

Wat gaaf allemaal weer om te lezen! Je maakt wat mee daar zeg!! Volgens mij heb je straks nog moeite met het ritme hier en het weer nederlands praten, haha! Maar voor nu nog heerlijk genieten daar!!

Liefs, Janneke

Jolanda

Heerlijk die temperaturen, stukken beter dan hier in het koude Nederland. Volgens mij heb je het super goed naar je zin! Je komt toch nog wel terug? Of heb je al plannen gemaakt om volgend jaar weer te gaan?

Enjoy en tot in maart....???

iris

Wat leuk allemaal paulien!!
Je geniet er iedergeval 100% van.
De laatste weken nog maar extra gaan geniet .. of staat je volgende reis plan al gepland haha..
X iris

Pauline

Hebt geen moment spijt van dit avontuur. En ja ik kom terug hoor :)
Haha nog geen nieuwe reis in gedachten. Eerst na genieten van deze :) En in maart weer aan de slag :)

Hahaha ik zie het alvoor me dat Emma naar de vliegtuigen zwaait: )

De tijd gaat super hard dus nu nog even volop genieten!!

Veel Liefs Pauline

Marieke

Hey, wat een leuke verhalen allemaal zeg!!! Geniet er lekker nog ff van en tot snel!!

Ineke

Zo paulien, je bent een behoorlijk bezig bijtje! ;-) je lijkt bijna wel een moedertje, werken, oppassen kids, eten koken, huishouding. Dat wordt straks afkicken! :-p

leuk dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan meis!

liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active