farmgirl.reismee.nl

My first show!

Hi,

Vandaag heb ik een echte sleep in dag. Dat betekend dat ik zo lang mag slapen als ik wil. Dus dacht dan kan ik mooi wat schrijven.

Ik kom net terug van een drie daagse Jump show for Young Horses tot Seven years old. Mijn allereerste show ervaring van de paarden wereld. Ik zag alleen maar paarden paarden en nog eens paarden. Ontsnapte paarden en heel de dag door gehinnik. Dus ben blij dat ik weer thuis ben hahaha. Als het stil is hoor ik nog gehinnik in mijn hoofd hahaha. Maar het was een leuke ervaring. We vertrokken donderdag Molly in de grote truck met de paarden en ik reed er achteraan met de car. Want Molly moest gelijk weer terug want de kids hadden een jaarafsluiting van school. Dus met aankomst dropte ze mij en de paarden af (we hadden er vier mee) en zij reed meteen weer terug naar huis. Toen stond ik daar met vier paarden en de truck en geen ervaring hahaha. Jana was ziek dus die was niet mee die kon mij ook niks vertellen. Natuurlijk had Molly wel het een en ander uitgelegd. Maar het krioelt van de mensen en trucks en paarden. Maar ik heb het overleeft. Voor dat Molly terug kwam waren ze in een schone stal, gevoed en de spullen opgeborgen hahaha.

De kids kwamen ook mee die vinden het geweldig zo show ze nemen dan hun bike mee en crossen heel die show af. Het is net of je kampeert. Je slaapt in de truck me ze allen en moet een kilometer lopen voor de loo house ( wc huis). We hadden geluk want ze gaven eigenlijk regen op maar we hadden alleen zondag regen. De laatste avond hadden we een bbq en dan heb je mooi de kans om even bij te praten. Overdag heb je geen tijd want dat ren je van het ene paard naar het andere. Stallen schoon houden, zorgen dat ze water hebben, optijd klaar maken voor de show, helpen met de warming up voor de show, de kids in de gaten houden, distels uit hun voeten halen. Ze rennen overal heen op hun bloten voeten maar er waren veel distels op het terrein. Jaja ik wordt nog een volleerd paardenknecht hahaha. Gelukkig helpt Molly ook mee. Ze was ook erg goed ze won drie prijzen tweede, derde en vierde.

Toen we thuis kwamen zondag avond had Bill (the bigg boss) het eten klaar en wij vielen aan we hadden zo honger. We hadden drie dagen op chicken burgers geleeft en waren blij om een normaal bord eten te hebben. Maar halverwege bedacht ik in eens wat is dit voor smaak van het vlees. Jaja het was schapen vlees. Normaal hou ik er totaal niet van. Maar had nu zo honger dat ik het helemaal niet proefde haha. Het was eigenlijk ook best lekker. Maar ik eet hier heel gezond want eet bonen, alle soorte aardappel, broccoli, vis, lasagne met witte bonen en spinazie, bieten. Het meeste allemaal uit eigen tuin of vers gevangen uit de zee. Ik kom helemaal gezond terug ook al mis ik de bamihap en de frikandel wel hoor.

Bill kwam een paar dagen geleden ook thuis met kreeft en paua. Maar de paua was echt heel apart het was een halve schelp die groeit op de rotsen en de binnen kant eten ze dan op. Het is dan een groen prutje met allemaal harde stukjes erin daar moest je echt niet bij nadenken als je dat eet haha.

Wij hadden paar dagen terug ook twee dagen vrij. Ik ben toen met drie andere naar lake waikaremoana gegaan. Het was daar prachtig. Mooi blauw water en de natuur is zo mooi daar. Het was net een regenwoud en je verwacht elk moment een aap voorbij slingeren maar die hebben ze daar niet. Wel hele mooie vogels. Maar het is mij nog niet gelukt om die goed op de foto te krijgen. Het lake waar wij naar toe gingen was niet het grootse lake van het noorden eiland maar wel het diepste lake.

Vandaag gaan we naar natuurlijke water bronnen. Het is een regenachtige dag dus heerlijk om je dag door te brengen in de hotsprings.

See You!!

Reacties

Reacties

Pa en Ma

Super leuk allemaal en prachtige foto,s en geniet van je sleep in dag. Heerlijk zeg in de warm water bronnen!
Liefs pa en Ma.

Khadija

Heel leuk geschreven weer! Ik kan me helemaal erin leven. Wat een leventje daar zeg haha.
Enjoy en tot het volgende verhaal. X

ariette

wauwww, ik zie je al staan daar midden op zn terein, kreeg je de paarden wel makkelijk de trailer uit haha
arme jij, nou een volleerd paardenkenner ben je straks! gaaf zeg!
en wat een leuke verhalen weer :)
liefs

Jolanda

Super om te lezen. Wel jammer dat je niks aan je western lessen hebt, maar je doet zo natuurlijk wel veel paardenervaring op. Geniet ervan en wie weet leer je ook nog springen in de komende tijd. Groetjes en tot snel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active