farmgirl.reismee.nl

Veilig geland

Hi,

Wat een lange lange reis. Het voelt echt of je de hele wereld bent rond gevlogen.Maar goed ik ben veilig geland. Vanuit de lucht had ik prachtig uitzicht op Auckland. Wat een prachtig gezicht was. Heel veel baaien en overal zeilboten. En alles is groener dan groen.

Vanuit Auckland airport ben ik met het transfer busje naar mijn hostel gebracht midden in het centrum. Hier sliep ik met zes meiden waarvan er nog twee meiden ook op een farm gingen werken.

In een hostel slapen is echt een belevenis. De 1 praat in zijn slaapt de andere snurkt heel hard en de ander draait zich wel twintig keer om in bed zodat heel het stapelbed heen en weer zwaait.

De volgende dag hadden we met ze drieën een oriëntatie van de organisatie van NZ. Toen hoorde de 1 dat ze van farm moest wisselen om een of andere reden. Zij in de stress omdat ze haar hele reis schema ommoest gooien.De andere kon pas maandag naar de farm maar het probleem was dat alle hostels waren volgeboekt en ze had dus geen slaapplek. In uiterste nood kon ze bij de moeder van chris (iemand van de organisatie) gaan slapen hahaha echt bizar. Gelukkig kon ik gewoon naar mijn farm gaan. Het enigste probleem was dat mijn mobiel stuk ging en mijn sim card op hol sloeg en dat al mijn gegevens ( e-mail, alles) geblokkeerd waren. Alleen Facebook deed het nog lang leve fb hahaha. Gelukkig is dit inmiddels weer opgelost. Maar de mensen zijn hier echt heel aardig en helpen jeook. Maar alles gaat hier heeeeeel relaxt.

In de middag zijn we met ze drieën de stad in gegaan en hebben we de SkyCity Tower bezocht. Vanaf hier heb je prachtig uitzicht over de stad. Auckland lijkt een beetje op San Francisco allemaal stijlen heuvels.

De volgende dag vertrok ik met de bus naar Napier. Maar voor ik bij het station kwam moest ik met al mijn bepakking zo stijlen heuvel beklimmen. Wat een klim was dat zeg. Wie verzint dat nou een groot busstation boven op een heuvel pfff.

De weg naar Napier was prachtig alleen maar groenen bergen en op die bergen lopen allemaal koeien echt een pracht gezicht. Alleen vroeg ik me wel af waar ze al die 20 miljoen schapen verstopt hadden want ik had amper een schaap gezien. Tot Halverwege de bus reis. Toen zag ik ze. Bergen vol met schapenprachtig.

Overnachten in Napier ook zo mooi plaatsje. Het valt me op dat de stad zo schoon is dat was in Auckland ook zo. Geen stukje kauwgom te zien op de grond. De volgende morgen begon mijn laatste stukje van de reis. Wairoa eindpunt!!! Molly haalde mij op. Het is een erg mooie plek. Ze hebben 3000 schapen en koeien en beef en een stuk of 9 springpaarden. Voor een farm in NZ zijn 3000 schapen niet zo veel de grote farms hebben 40.000 schapen. De familie is erg aardig en ik slaap met de andere farmgirl ( Jana) nog even in het huis van de familie. Want onze huisje is nog niet helemaal af.

Het weer is erg lekker in de ochtend veel zon en in de middag koelt het weer af maar het is hier nog lente.

Dit beloofd veel goeds voor de zomer!!!

Smile

Reacties

Reacties

Pa en Ma

Wat een leuke foto,s.
Mooie omgeving bij de farm zeg?
Geniet ervan!
Liefs...

yvonne Westerhoff

Gelukkig, veilig geland. Dit was al een heel avontuur zo te lezen. succes en ben benieuwd naar je volgende avonturen.... Knuffel Yvon

Eva & Emma

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met je en dat je geniet!! Have fun lieverd :)

Janneke Havik

Hey Paulien!

Wat super leuk om je belevingen te lezen! En fijn dat je reis goed is verlopen.

Ben erg benieuwd naar je volgende verhalen;)

Heel veel plezier en genieten daar!!

Dikke knuffel Janneke

Marielle

Super leuk om te lezen..checkte elke keer me mail, en wacht alweer op het volgende verhaal! Springpaarden das cool :). Klinkt ook heel mooi daar..
Big hug Marielle

Marielle

oja hoe gaat het met de taal? Helemaal moe zeker aan het einde van de dag

cris

Super leuk dat ik ook in je lijst sta. Ik ben benieuwd naar je verhalen hihi.. ik heb ook eens in een hostel geslapen inderdaad hele beleving. Maar het kan dus nog erger. Mijn vrouwelijke kamergenoot liet keiharde scheten in haar slaap... viezzzz
heel veel plezier paulientje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active